Nordycka marka kosmetyczna Nuori rzuciła wyzwanie obecnym standardom definiującym okres przechowywanie produktów, która bez wątpienia ma wpływ na ich czystość oraz skuteczność. Ta nowa na rynku marka, powstała niewiele ponad roku temu, a do tej pory pojawiła się w sprzedaży już w 18 krajach.
Większość kosmetyków na rynku, posiada określone formuły, aby maksymalnie wydłużyć okres ich przydatności do 30 miesięcy, czyli prawie 2.5 roku. Wynika to z regulacji wewnątrz Unii Europejskiej, która miała na celu zwiększenie przejrzystości marek kosmetycznych – zadziałała jednak całkiem odwrotnie. Długi okres przechowywania produktów stał się standardem, zmuszającym rynek do szukania rozwiązań w zakresie wzmocnienia stabilności składników. Niestety, nawet przy zastosowaniu najnowszych dodatków i konserwantów – składniki aktywne nie mogą być chronione przed utratą siły działania.
Kiedy założycielka Nuori, Jasmi Bonnen zagłębiła się w temat okresu przechowywania produktów, zaskoczyła ją liczba badań, które wykazały, że najczęściej stosowane składniki aktywne takie jak: witamina A, C i E są niestabilne w produktach kosmetycznych. Z badań jednoznacznie wynikało, że największym wrogiem składników aktywnych jest czas, a także dostęp powietrza oraz światła. Co więcej zaczynają one tracić moc działania już w kilka miesięcy od powstania preparatu.
Długi okres przechowywania oznacza, że większość kosmetyków zawiera nie tylko konserwanty, ale także szereg substancji dodatkowych takich jak: stabilizatory, substancje wypełniające, barwiące oraz zapachowe. Jako konsumenci, nie mając alternatywy, przywykliśmy do powszechnie akceptowanych standardów masowo produkowanych produktów pielęgnacyjnych.
„Nuori powstało w wyniku naszej ambicji, aby nadać produktom pielęgnacyjnym ideał świeżości. To pragnienie wyznacza standardy naszych działań” – tłumaczy Jasmi. Wszystkie produkty Nuori powstają niewielkich partiach, co 12 tygodni każda, w laboratorium produkcyjnym, w Danii. Najwyższej jakości opakowania Nuori, zostały zaprojektowane tak, aby zminimalizować kontakt produktu z powietrzem, światłem, bakteriami – przed i w trakcie użytkowania. Co więcej, każdy kosmetyk , oznaczony zostaje dwiema datami: Datą rozpoczęcia stosowania oraz Datą ważności. Pierwsza z nich, informuje o tym kiedy najpóźniej należy rozpocząć stosowanie produktu, aby cieszyć się jego optymalną świeżością i skutecznością. Druga natomiast, sygnalizuje czas, kiedy produkt powinien zostać wymieniony na świeży.
Pojawia się pytanie – jaka jest w tym rzeczywista korzyść dla klientów? Według Jasmi, odpowiedź jest zaskakująco prosta: „Świeża pielęgnacja ma taki sam sens, jak świeże jedzenie – jest bardziej odżywcza i zawiera mniej zbędnych dodatków” Idąc tym tropem, można zawrzeć konkluzję, że świeże produkty marki Nuori dają nam dwie najważniejsze korzyści:
- Skuteczność każdego z produktów Nuori jest wyższa, ze względu na składniki aktywne, zachowujące pełnię siły działania.
- Mamy pewność, że ich formuły są najczystszymi z możliwych, nie ma potrzeby stosowania syntetycznych konserwantów i innych zbędnych dodatków, aby wydłużyć okres ich przydatności.
Produkty Nuori znajdziesz w Warsztacie Piękna Tutaj
Justyna, Warsztat Piękna
Źródło: Nuori